Platforma č. 1 na trhu
Platforma
č. 1 na trhu

Nápověda a tipy

Populární témata

Merkandi je medzinárodná veľkoobchodná platforma, ktorá spája veľkoobchodníkov, distribútorov, dovozcov a vývozcov pôsobiacich v odbore nákupu a predaja koncov série, prebytkov zo skladu a výroby, tovarov vrátených zákazníkmi, tovarov vrátených po lízingu, tovarov z exekúcie a likvidácii spoločnosti atď. Naša platforma, ktorá pôsobí na najväčších európskych trhoch a je k dispozícii v mnohých jazykoch. Dáva Vám možnosť rýchlo osloviť dodávateľov kvalitným tovarom za znížené ceny a príjemcov, ktorí majú záujem o stálu spoluprácu pri dodávaní paliet alebo kontajnerov s tovarom.

Ako veľkoobchodná platforma poskytujeme našim používateľom vyspelý systém IT, ktorý umožňuje pohodlnú a rýchlu výmenu obchodných informácií a zefektívňuje procesy nákupu a predaja. Ako? Poskytujeme nástroje, ktoré zjednodušujú nadväzovanie obchodných kontaktov v Európe a na celom svete. V spoločnosti Merkandi majú používatelia prístup k širokému sortimentu katalógov produktov a dodávateľov, ako aj k pokročilému prehliadaču. Veľkoobchodníci a distribútori, ktorí sa zaujímajú o rýchly predaj svojho tovaru, umiestňujú produktové inzeráty na platforme Merkandi a používatelia, ktorí majú záujem o kúpu tovaru, priamo kontaktujú inzerenta za účelom určenia podrobnosti objednávky.

Platforma Merkandi je určená predovšetkým veľkoobchodníkom, výrobcom, obchodným zástupcom, vývozným a / alebo dovozným spoločnostiam, ale tiež majiteľom stacionárnych obchodov, online obchodov a osôb zapojených do podomového obchodovania alebo predaja na trhoviskách alebo v obchodných halách. Merkandi je mimoriadne populárny medzi exekútormi a veľkými maloobchodnými reťazcami.

Merkandi je medzinárodná veľkoobchodná obchodná platforma, ktorá spája nákupcov a predajcov likvidačných akcií, skrachovaných akcií, prebytočných zásob atď. z celého sveta. Každý návštevník má úplný prístup k ponukám v Merkandi, ale na zobrazenie kontaktných údajov veľkoobchodníkov sa musí buď prihlásiť do svojho používateľského účtu, alebo si vytvoriť nový. Ponúkame tiež možnosť pripojiť sa k nášmu dennému newsletteru, ktorý obsahuje najnovšie ponuky. Prihlásenie na odber nášho newslettera je bezplatné.

Ak chcete získať možnosť kontaktovať veľkoobchodníkov, musíte si vytvoriť účet v Merkandi. Môžete si vybrať medzi dvoma rôznymi typmi používateľských účtov: STANDARD a PREMIUM. Obidve vám samozrejme umožnia prístup ku kontaktným údajom predajcov a ak sa chcete dozvedieť viac o vlastnostiach každého z nich, prejdite na našu webovú stránku do sekcie REGISTRÁCIA.

Keď si vytvoríte účet a zaplatíte predplatné, váš používateľský účet bude aktivovaný a zostane aktívny jeden rok.

ŠTANDARDNÍ používatelia majú prístup do databázy veľkoobchodníkov a môžu ich priamo kontaktovať. Okrem databázy sú pri ich ponukách uvedené aj kontaktné údaje veľkoobchodníkov, takže používatelia ich môžu kontaktovať pri prezeraní ponúk uvedených na Merkandi.

Užívatelia PREMIUM majú okrem kontaktných údajov veľkoobchodníkov aj prístup k názorom veľkoobchodníkov a čiernej listine dodávateľov. Navyše je potrebný PREMIUM účet, aby ste mohli začať ponúkať produkty v Merkandi. Táto funkcia je dostupná len pre tie spoločnosti, ktoré prejdú naším overovacím postupom. Po overení môže používateľ uvádzať ponuky a profil jeho spoločnosti je k dispozícii ostatným používateľom Merkandi.

V prípade akýchkoľvek ďalších otázok neváhajte kontaktovať náš tím zákazníckych služieb.

Nájdenie zaujímavého produktu za dobrú cenu je často výzvou. Najmä, ak máme na výber niekoľko tisíc ponúk. Na uľahčenie tejto úlohy sme vytvorili rozšírené vyhľadávanie. Po vstupe na Merkandi sa v hornej časti stránky nachádza prehliadač. Používa sa na vyhľadávanie tovaru a veľkoobchodníkov na našom webe. Stačí zadať hľadanú frázu a kliknúť na ikonu alebo potvrdiť pomocou ENTER. Po tomto kroku sa výsledok nášho dotazu zobrazí na podstránke rozšíreného prehliadača, v ktorom je ho možné upraviť podľa rôznych kritérií.

Rozšírené vyhľadávanie Vám ponúka nasledujúce možnosti:

  • vyhľadávanie podľa krajiny, v ktorej sa položka nachádza;
  • vyhľadávanie podľa odvetvia (kategórie);
  • vyhľadávanie podľa skupiny výrobkov (viac informácií o skupinách výrobkov nájdete na stránke SKUPINA VÝROBKOV);
  • vyhľadávanie podľa fráz, ktoré používa názov, popis a kľúčové slová zahrnuté v ponuke;

Nezabudnite, že čím viac parametrov zadáte, tým presnejší bude výsledok vyhľadávania. Presnejší tu znamená precíznejší, čiže taký, ktorý ide ruka v ruke so zníženým počtom ponúk na zobrazenie. Preto používajte rozšírený prehliadač šikovne a obozretne.

Príklad:

Chceme hľadať energetický nápoj Red Bull.

Zadaním Red Bull dostaneme všetky ponuky, ktoré obsahujú túto frázu (v názve, obsahu a / alebo kľúčových slovách).

Ak by sme však chceli zúžiť zoznam zaujímavých ponúk na konkrétnu krajinu, napr. Poľska, budeme musieť vybrať túto krajinu z bočného (ľavého) menu rozšírených nastavení vyhľadávania.

Rozšírené vyhľadávanie je dôležitým prvkom Merkandi, ktorý Vám umožňuje nájsť ponuky presným a pohodlným spôsobom. Aby sme ešte uľahčili hľadanie najzaujímavejších ponúk, pozývame Vás, aby ste sa oboznámili s funkciami pridávania veľkoobchodov k svojím obľúbeným a sledovania ponúk.

Všetky spôsoby platby dostupné na Merkandiv sú viditeľné v poslednom kroku registrácie účtu. Krátko po vyplnení formulára a kliknutí na tlačidlo Registrovať sa presunieme na stránku platby. K dispozícii sú 3 položky:

  • Paypal - vďaka tomuto systému môžete uskutočniť rýchlu platbu kartou alebo platiť priamo z účtu Paypal.
  • Online platby, čiže Systém Przelew24, ktorý tiež umožňuje rýchle platby. Po výbere tejto možnosti budeme presmerovaní na stránku, na ktorej si musíte zvoliť platbu bankou alebo kartou.
  • Bankový prevod - okrem podrobností o prevode sa objaví aj formulár pre tlač.
  • Multisafepay online platby - alternatívny spôsob platby Visa alebo Mastercard.

Pri registrácii dostanete e-mailom potvrdenie o registrácii, ktoré obsahuje platobný odkaz, ako aj proforma faktúru na stiahnutie, vďaka čomu sa môžete kedykoľvek vrátiť k platobným metódam.

PREMIUM účet je vlajkovou loďou ponuky obchodnej platformy Merkandi. Funkcie tohto typu členstva sú veľmi užitočné pre kupujúcich aj predávajúcich.

Najdôležitejšou funkciou pre predajcov je samozrejme možnosť uvedenia svojich produktov na Merkandi. Aby bola táto možnosť aktivovaná, musí nám osoba najskôr poslať dokumenty svojej spoločnosti. Najdôležitejšie pre každého potenciálneho predajcu je zaslať nám najaktuálnejšie dokumenty spoločnosti, pretože hneď ako ich dostaneme, začneme s procesom overovania. Je zrejmé, že iba pozitívny výsledok overenia nám umožní aktivovať možnosti predaja pre člena.

Vo väčšine prípadov proces overenia trvá niekoľko hodín, no niekedy môže trvať aj 2 až 3 pracovné dni. Doklady, ktoré potrebujeme, sú v podstate osvedčenie o registrácii pre DPH/daňovú registráciu spoločnosti a doklad o registrácii spoločnosti.

V dôsledku pozitívneho overenia bude mať predajca vytvorený profil svojej spoločnosti a bude môcť začať uvádzať ponuky v Merkandi. Nezabudnite, že profil spoločnosti budú môcť zobraziť iba ostatní členovia platformy. Jeho krátka verzia bude prezentovaná hneď vedľa ponúk a úplná verzia bude k dispozícii v databáze veľkoobchodníkov (sekcia „Veľkoobchod“ na webovej stránke Merkandi).

1. Základnou výhodou je skutočnosť, že spoločnosť je zaradená medzi ostatné nami overené spoločnosti.
2.Ďalšou je možnosť vypísať 50 ponúk na prémiovom účte
3. Každý predajca je schopný uvádzať ponuky vo všetkých jazykových verziách Merkandi. Táto možnosť je tiež bez akýchkoľvek dodatočných poplatkov. Jedinou dôležitou vecou na tejto funkcii je skutočnosť, že ak chcete uviesť ponuku v inej jazykovej verzii Merkandi, musíte ju preložiť do tohto jazyka, t. j. ak chcete uviesť svoju ponuku v talianskej jazykovej verzii, najprv ho treba preložiť do taliančiny.
4. Ponuky uvedené na Merkandi sú propagované na iných webových stránkach. Okrem toho propagujeme ponuky aj vo výsledkoch vyhľadávania Google. To výrazne zlepšuje mieru odozvy a zvyšuje objem predaja veľkoobchodníka.
5. Členovia PREMIUM majú tiež prístup do systému stanovísk. Ako kupujúci potom môžete urobiť krátke zhrnutie transakcie s určitým veľkoobchodníkom a prečítať si názory ostatných používateľov na veľkoobchodníkov.
6. Do systému stanovísk majú prístup iba členovia PREMIUM.
7. Názory sú veľmi dôležitým zdrojom vedomostí o veľkoobchodoch. Sú uvedené priamo inými kupujúcimi, ktorí sú členmi Merkandi. Môžu byť skutočne nápomocné pri konečnom rozhodovaní o nákupe produktov od určitého veľkoobchodníka, poukazujú tiež na niektoré dôležité informácie o veľkoobchodoch.

Používateľ účtu Štandard na platforme Merkandi má možnosť používať našu webovú stránku po dobu 12 mesiacov. Počas obdobia predplatného, používateľ účtu Štandard má prístup ku všetkým kontaktným údajom veľkoobchodníkov, ktorí ponúkajú svoj tovar na našej webovej stránke. Pravdu povediac, má k dispozícii úplne kontaktné údaje každého predajcu, a navyše vidí aj jazyky, v ktorých môže komunikovať s daným dodávateľom. Ak má veľkoobchod vlastnú webovú stránku, je možné pridať jeho adresu do svojho profilu. Tieto informácie sú dostupné aj registrovanému používateľovi účtu Štandard.

Malo by sa poznamenať, že skutočnosť neustáleho rozširovania sa databázy veľkoobchodov na našej platforme, nespôsobuje žiadne zvýšenie poplatkov za aktualizáciu pre používateľov účtu Štandard. Jednorazová platba vo forme ročného predplatného ich oprávňuje na prístup k údajom veľkoobchodníkov existujúcich v našej databáze v deň jeho registrácie, ale aj k tým, ktorí sa registrovali v nasledujúcom období až do posledného dňa platnosti účtu. Po celú dobu platnosti účtu môže registrovaný užívateľ účtu Štandard, samozrejme počítať s pomocou a technickou podporou zákazníckeho servisu Merkandi.

Veľkoobchodná obchodná platforma Merkandi ponúka Yout dva základné typy užívateľských účtov: STANDARD a PREMIUM. Vlastnosti oboch sú prísne spojené s potrebami a požiadavkami používateľov.

ŠTANDARDNÝ účet

Tento účet bol vytvorený pre tých používateľov, ktorí potrebujú jednoduchý a pohodlný prístup k overeným európskym veľkoobchodníkom s bežnými produktmi a likvidačnými zásobami, koncovými zásobami, skrachovanými zásobami a preskladnenými zásobami. Používateľ STANDARD má plný prístup do databázy veľkoobchodníkov, kde nájde kontaktné informácie veľkoobchodníkov z Merkandi. Všetky tieto kontaktné údaje možno nájsť v profile veľkoobchodníka a zahŕňajú adresu spoločnosti, adresu skladu, telefónne čísla a čísla mobilných telefónov, e-mailové adresy a adresu webovej stránky veľkoobchodníka. Kupujúci je tak schopný rýchlo komunikovať s veľkoobchodníkom a pýtať sa ho na určitú ponuku, poslať mu vlastný dopyt alebo iný obchodný návrh.

PREMIUM účet
Tento typ účtu môžu používať kupujúci aj predajcovia veľkoobchodných produktov, výpredajových zásob, nadbytočných zásob a výpredajových zásob. Rovnako ako účet ŠTANDARD, aj PREMIUM Vám umožní prístup do databázy veľkoobchodníkov, ktorá však zahŕňa aj niektoré dodatočné informácie, ktoré nie sú dostupné pre používateľov ŠTANDARDU.
Tieto dodatočné informácie zahŕňajú:
- Blacklist veľkoobchodníkov - zoznam nespoľahlivých veľkoobchodníkov, ktorí sa dopustili podvodu alebo zneužitia. Väčšina z nich stále aktívne hľadá nové obete na internete pod zmenenými názvami spoločností.
- Názorový systém - PREMIUM užívatelia môžu pridávať názory na veľkoobchodníkov a hodnotiť obchody s nimi, vrátane ich spoľahlivosti a úrovne profesionality.

Ďalšou veľmi dôležitou funkciou PREMIUM účtu je možnosť výpisu ponúk v Merkandi. Možnosti predaja sú dostupné pre tých PREMIUM členov, ktorí si u nás overia svoje firmy. Po overení môže používateľ zobraziť ponuky pomocou intuitívnej a ľahko použiteľnej funkcie „Pridať ponuku“. Pre každú z ponúk môže používateľ nahrať aj obrázky a súbory. Nakoniec, každý predajca má k dispozícii profesionálny showroom, kde si kupujúci môžu prezrieť niektoré podrobné informácie o jeho spoločnosti, vrátane kontaktov na jeho obchodné oddelenie.

Všetci registrovaní používatelia platformy Merkandi sa môžu spoľahnúť na profesionálnu podporu a pomoc špecializovaných zamestnancov našeho zákazníckeho centra. Akýkoľvek dotaz týkajúci sa našej platformy, technických problémov alebo iných záležitosti, ktoré trápia našich zákazníkov, môže byť signalizovaný prostredníctvom ktoréhokoľvek z nasledujúcich komunikačných kanálov:

  • telefonicky
  • cez Skype
  • e-mailom.
  • chatom

Samozrejme, zákaznícke služby v tejto oblasti sú pripravené vo všetkých jazykoch, používaných na Merkandi. Naši špecialisti sú Vám k dispozícii od pondelka do piatka od 7:30 do 15:30 (CET).

Vyvíjame maximálne úsilie, aby sme na e-mailové otázky odpovedali čo najskôr. Zvyčajne odpovieme na správy, ktoré sa k nám dostanú po pracovných hodinách alebo mimo pracovných dní, prvý - nasledujúci pracovný deň.

Malo by sa pamätať na to, že sme tiež ľudia a tiež čerpáme dovolenky. V takom prípade dostanete od nás automatickú odpoveď, kedy bude k dispozícii náš zamestnanec zodpovedný za Vašu jazykovú verziu. Odporúčame tiež, aby ste nás kontaktovali aj v inom jazyku.

Pokiaľ je to možné, snažíme sa tiež kontaktovať zákazníkov, ktorí sa k nám nedovolali.

Vždy, ak dôjde k prerušeniu prevádzky kancelárie, príslušné informácie týkajúce sa príčiny a dĺžky takejto udalosti budú umiestnené vopred na podstránke Kontakt v každej jazykovej verzii platformy.

Každý používateľ Štandard má možnosť zmeniť účet na verziu PREMIUM kedykoľvek počas predplatného.

Postup pri prechode na vyšší typ účtu (zo Štandard na PREMIUM):

  1. pre prechod na vyšší typ účtu musíte mať účet Štandard;
  2. musíte sa prihlásiť;
  3. na hlavnej stránke používateľského panela sa zobrazí tlačidlo - "Zmena typu účtu", na ktorý by ste mali kliknúť;
  4. zobrazia sa podrobnosti objednávky, ktoré je potrebné potvrdiť;
  5. po potvrdení prejdete na podstránku platby;
  6. po vykonaní platby a zaúčtovaní prevodu sa typ účtu zmení na PREMIUM.

V prípade problémov s uskutočnením platby sa obráťte na našu zákaznícku podporu, ktorá je k dispozícii na karte Kontakt“.

Každý užívateľ dostane faktúru DPH za zakúpenie predplatného na platforme Merkandi. Upozorňujeme však, že pôvodná faktúra bude aktivovaná až po prijatí platby na náš účet. Ak bol účet aktivovaný na základe potvrdenia, pôvodná faktúra na stiahnutie sa môže zobraziť po 1-2 dňoch.

Elektronické faktúry sú úplne prijateľné a sú v súlade s predpismi platnými v našej krajine, ale ak chcete papierovú faktúru, obráťte sa na našu zákaznícku podporu a my ju zašleme na Vami zadanú adresu.

Špeciálna zóna je miesto vyhradené pre najaktívnejších používateľov, ktorí očakávajú viac a hľadajú najlepšie ponuky. Používatelia tu nájdu špeciálne vybrané ponuky, ktoré nemôžu byť verejne dostupné, napríklad z dôvodu:

  • zmluvy s výrobcom, ktorá zakazuje zverejňovanie ponúk vo verejnej forme;
  • predaj produktu je obmedzený v niektorých krajinách;
  • cena tovaru nemôže byť zverejnená;
  • výrobok je značkový, ale jeho ďalšia distribúcia podlieha obmedzeniam.

Uvedené obmedzenia najčastejšie ukladajú samotné značky, výrobcovia alebo distribútori a nedajú sa vyjednávať, preto výrobky, na ktoré sa vzťahujú, nemôžu byť ponúkané na verejne dostupných predajných kanáloch. V spoločnosti Merkandi poznáme túto špecifiku veľkoobchodného trhu, a preto sme sa rozhodli uspokojiť potreby používateľov vytvorením uzavretej špeciálnej zóny.

Kupujúci, ktorí majú záujem o tento typ ponuky, si môžu kúpiť prístup do špeciálnej zóny na úrovni panela Používateľ. Po zakúpení prístupu bude môcť užívateľ zobraziť špeciálne ponuky z hlavnej stránky a v jednotlivých kategóriách. Prístup do špeciálnej zóny je platný 12 mesiacov od dátumu zakúpenia a úzko súvisí s platnosťou účtu. 

Predajcovia, ktorí majú tovar, ktorý spĺňa jednu z vyššie uvedených podmienok, môžu zverejniť svoje ponuky v špeciálnej zóne zaškrtnutím polia Ponuka viditeľna iba pre vybranú skupinu používateľov s prístupom do špeciálnej zóny, vo formulári zverejnenia ponuky. Po zverejnení bude táto ponuka viditeľná iba pre používateľov, ktorí si zakúpili prístup do špeciálnej zóny. Používateľ, ktorý nemá prístup do špeciálnej zóny, môže v nej zverejniť svoje ponuky.

Špeciálna zóna je inovatívna funkčnosť na platforme Merkandi pre kupujúcich aj predávajúcich. Kupujúci majú prístup k jedinečným ponukám nezverejňovaným na iných webových stránkach, zatiaľ čo predajcovia majú možnosť predstaviť tovar, na ktorý sa vzťahujú obmedzenia predaja a distribúcie, a kontaktovať kupujúcich, ktorí hľadajú takéto výrobky.

Špeciálna zóna je preto dokonalým doplnkom databázy ponúk pre tovary, ktoré vzhľadom na obmedzenia predaja nemôžu byť prezentované na verejné dostupných veľkoobchodných stránkach.

Komentáre k platforme vystavujú kupujúci pre predajcov. V závislosti od ich typu a počtu môžu pomôcť získať dôveru vo Vašu firmu a zvýšiť predaj alebo odradiť Vašich potenciálnych zákazníkov. Ako funguje systém hodnotení Merkandi? Nižšie nájdete praktické tipy.

Ako fungujú komentáre v Merkandi?
Každý kupujúci má právo vydať jeden komentár k jednej transakcii uskutočnenej do 2 mesiacov odo dňa vystavenia faktúry. Komentár môže byť jedným z troch typov - pozitívny, neutrálny alebo negatívny. V prípade prvých dvoch je uverejnenie okamžité a veľkoobchodník dostane oznámenie o novej pripomienke uverejnenej v jeho profile. V prípade negatívneho je zasielaný do našemu tímu. Ak je správne sformulovaný a potvrdený, že sa týka transakcie, presunieme ho do rady očakávajúcich na zverejnenie. Od tohto momentu každý veľkoobchodník dostane 7 dní na objasnenie záležitosti s kupujúcim. Ak v tom čase kupujúci bude ho chcieť odstrániť, odstránime ho a informujeme o tom obe strany. V opačnom prípade sa uverejní po 7 dňoch a veľkoobchodník dostane oznámenie.

Druhým prvkom systému komentárov je hodnotenie predajcu v 4 kategóriách:

  • súlad položky s popisom,
  • kontakt s predávajúcim,
  • dodacia lehota,
  • prepravné náklady.

Každá z týchto kategórií môže byť hodnotená od 1 do 5 hviezdičiek. Následne priemer všetkých komentárov sa spriemeruje a zobrazí v profile predávajúceho.

Či môžem odstrániť zo svojho profilu negatívny komentár?
Akýkoľvek komentár môže byť odstránený, ak kupujúci nahlási, že spor bol vyriešený a veľkoobchodník dosiahol riešenie. V odôvodnených prípadoch odstránime komentáre, keď sa ukáže, že k transakcii nedošlo. V iných prípadoch sa nezúčastňujeme riešenia sporov týkajúcich sa komentárov. Každý kupujúci má možnosť zanechať negatívny komentár a veľkoobchodník, okrem uvedených výnimiek, nemá právo ho odstrániť.

Starostlivosť o reputáciu a vyhýbanie sa negatívnym komentárom
Negatívne komentáre nepochybne negatívne ovplyvňujú predaj a dôveru zákazníkov. Doporučujeme preto každému veľkoobchodníkovi získavať pozitívne komentáre od prvého dňa. Existuje niekoľko dôvodov prečo je táto rada dôležitá:

  • pozitívne komentáre zvyšujú dôveryhodnosť predajcu
  • ak dostanete negatívne komentáre, pozitívne komentáre znižujú jeho silu a umožňujú Vám udržať si dobrú povesť na vysokej úrovni
  • veľké množstvo pozitívnych komentárov generuje väčší predaj.

Ako povzbudiť kupujúcich, aby zanechali komentár?
Nikoho netreba povzbudzovať, aby zverejňoval negatívne komentáre, ale v prípade pozitívnych skúseností nie sú už tak kupujúci ochotní zdieľať svoje názory. Preto odporúčame niekoľko spôsobov získania pozitívnych recenzií, ktoré naši veľkoobchodníci poznajú a kontrolujú:

  • zľava prí ďalšej objednávke / objednávkach
  • darček pridaný do objednávky za zverejnenie komentára
  • ponuka kvalitnejšieho tovaru ako náhrada za už vystavený negatívny komentár

Čo robiť, keď kupujúci uverejnil nepoctivý komentár?
Ak je komentár z nejakého dôvodu nespravodlivý a nepravdivý, každý predajca má možnosť na neho odpovedať. V takom prípade, sa odpoveď objaví pod komentárom na profile, ktorá potenciálnym kupujúcim umožní oboznámiť sa s názorom obidvoch strán na transakciu a poskytne príležitosť brániť sa proti nepoctivým kupujúcim.
Je potrebné spomenúť ešte jednu dôležitú vec. Merkandi je platforma, ktorá funguje v mnohých rôznych krajinách a v mnohých jazykoch. Ak dostanete komentár, bez ohľadu na jazyk jeho uverejnenia, naši odborníci ho preložia do všetkých dostupných jazykov. Týmto spôsobom veľkoobchod získa pozitívnu spätnú väzbu v jednej verzii a dostane pozitívne hodnotenia v každej dostupnej verzii. Rovnaká situácia sa samozrejme vzťahuje aj na negatívne a neutrálne komentáre.
Odporúčame všetkým, aby používali systém komentárov na odmeňovanie veľkoobchodníkov za profesionálne uskutočňované transakcie a na upozorňovanie ostatných na nečestných dodávateľov. Komentáre aj hodnotenia predaja v prípade názoru zákazníka vždy prinášajú pozitívne výsledky pre obidve strany transakcie.

Bol som podvedený, môžem urobiť niečo iné ako podať negatívny komentár?
Vďaka tomu, že overujeme našich predajcov, kontrolujeme pravosť tovaru a umožňujeme používateľom uverejňovať komentáre, výrazne zvyšujeme bezpečnosť transakcií na našej platforme. Existujú však situácie, keď predajcovia nedodržiavajú zmluvné podmienky z rôznych dôvodov. V tomto prípade prvým krokom, ktorý by mal kupujúci podniknúť, je zverejnenie negatívneho komentára v profile predávajúceho - zvyčajne to postačuje na úspešné dokončenie transakcie.

Ak komentár neprináša očakávaný výsledok, kupujúci by mal záležitosť nahlásiť na miestnej policajnej stanici. Je potrebné mať k dispozícii súbor dokumentov potvrdzujúcich všetky fázy transakcie. Viac informácií na túto tému nájdete v našej príručke týkajúcej sa osvedčených postupov pri vykonávaní transakcií.

Vzhľadom na to, že sa nezúčastňujeme transakcií medzi používateľmi, všetky kroky z našej strany s cieľom pomôcť pri riešení sporu, môžu nastúpiť až po prijatí potvrdenia o podaní oznámenia na polícii, ktoré by sa malo vyžadovať pri poskytovaní dôkazov.

Pred zverejnením svojich ponúk sa každý veľkoobchodník musí podrobiť procesu overenia. Cieľom tohto overenia je zvýšenie bezpečnosti počas transakcií. Okrem toho, tiež overujeme ponuky so značkovými výrobkami, aby sme potvrdili pravosť a pôvod tohto tovaru.

Svet smeruje k stále väčšej digitalizácii. Postupne sa objavuje stále viac hrozieb. Jednou z najčastejších je Phishing.

Čo je to Phishing?
Je to pokus o vykradnutie dát, vydávaním sa za inú osobu, spoločnosť alebo inštitúciu. Tu je niekoľko príkladov, ako tieto podvody fungujú:

  • Phishing prihlasovacích údajov prostredníctvom falošnej webové stránky - zločinci si vytvoria identickú kópiu webovej stránky, ale na inej internetovej adrese. Potom odosielajú emaily, v ktorých sa vydávajú za zaujatých zákazníkov alebo samotnú spoločnosť so žiadosťou o prihlásenie / zobrazenie konkrétnej ponuky. V takýchto situáciách treba postupovať so zvýšenou opatrnosťou.
    Najjednoduchší spôsob, ako sa vyhnúť takejto situácii, je po prihlásení sa pozrieť na panel s adresou. Ak sa líši od merkandi.sk alebo inej domény merkandi, mali by ste sa neprihlásiť, navštíviť webovú stránku Merkandi a okamžite nahlásiť takúto situáciu zákazníckemu servisu. Je tiež potrebné poznamenať, že zločinci často používajú rôzne typy trikov, aby urobili doménu podobnú tej pôvodnej. Príklady: Merkondi.sk alebo merkandi.sk.nazovdomeny.com. V prvom prípade vidíme v názve preklep, ktorý sa dá ľahko prehliadnuť, zatiaľ čo v druhom prípade subdoména, ktorá je identická s doménou, nie je doménou Merkandi.
  • Phishing e-mailom - zločinci odosielajú poštu z domény podobajúcej sa tej originálnu, požadujú prihlasovacie heslo, odoslanie dokladov, atď. Zároveň sa starajú o podrobnosti - odosielajú šablóny správ, ktoré skutočne využíva daný servis, často spolu s podpisom agentov zákazníckeho servisu. Predtým, ako odpoviete na e-mail vyžadujúci citlivé údaje, vždy skontrolujte, kto je odosielateľom - všetci naši agenti používajú iba adresy v doméne merkandi - [email protected].

Toto sú len dva príklady najpopulárnejších útokov. Určite ich je viac a každý z nich môže mať svoje vlastné druhy, ktoré závisia iba od kreativity a chytrosti zločincov.

Vzhľadom na vyvíjajúce sa hrozby sme sa rozhodli použiť proaktívne riešenie vo forme povinného dvojstupňového prihlásenia k účtu. Pri pokuse o prihlásenie budete po zadaní prihlasovacieho mena a hesla požiadaní o aktivačný kód, ktorý bude zaslaný na Vašu e-mailovú adresu. Týmto spôsobom sa zločinec nebude môcť prihlásiť na Váš účet, aj keď stratíte svoje prihlasovacie údaje.

Určite to potrebujem? Na mojom účte Merkandi nie je nič zaujímavé
Mnoho ľudí si mylne myslí, že zločinci sa nebudú zaujímať o ich účet. Toto neplatí z dvoch dôvodov:

  1. Ak ste predajca, Váš účet môže obsahovať citlivé údaje, ako sú údaje o zákazníkoch a transakciách. Tieto údaje zločinca môže použiť na vytvorenie ďalšieho útoku alebo vydierania. Je potrebné si uvedomiť, že príslušné ustanovenia GDPR tiež ukladajú každému podnikateľovi povinnosť zabezpečiť údaje najlepším možným spôsobom.
  2. Váš účet sa dá použiť na koordináciu útokov na iných ľudí. Zločinec z Vášho účtu môže vo Vašom mene odosielať Vašim klientom informácie a správy. Može týmto spôsobom napr. zverejniť ponuky a potom požiadať zaujaté strany, aby zaplatili za objednávku na účet, ktorý poskytli. Hoci ľudí týmto spôsobom nepodvádzate priamo Vy, Vaša spoločnosť stráca dobre meno a môže to aj spôsobiť problémy so zákonom, pretože kým nie je záležitosť objasnená, ste považovaný ako osoba, ktorá vydiera peniaze od zákazníkov.

Moje údaje boli ukradnuté, čo mám robiť?
Ihneď nahláste záležitosť zákazníckemu servisu Merkandi, zmeňte heslo účtu na Merkandi a uistite sa, že v nastaveniach účtu nikto nezmenil Vašu e-mailovú adresu. Ak používate heslo na prihlásenie do Merkandi aj inde - zmeňte ho aj v tých miestach.

Dôležitá poznámka
Dvojstupňové prihlasovanie nechráni, je to dodatočné zabezpečenie, ktoré zvyšuje ochranu, ale nezaručuje 100% zabezpečenie. Sťažuje zhackovanie Vášho účtu a prihlásenie pomocou vykradnutých údajov, existujú však aj metódy phishingu, pri ktorých sa kradne aj overujúci kód, takže mali by ste aj naďalej kontrolovať možné podvody typu phishingu na stránkach, na ktorých sa prihlasujete.

Tím Merkandi neustále pracuje na zabezpečení dátových a užívateľských účtov zavedením nových funkcií.

Poskytovanie najvyššej úrovne služieb zákazníkom je veľmi dobrá obchodná prax, najmä pre predajcov. Jednou z najčastejších chýb vo veľkoobchodnom priemysle je zanedbanie reakcie na správy prijaté od kupujúcich / predávajúcich.
Merkandi je medzinárodná platforma, na ktorej kladieme veľký dôraz na správny kontakt a obchodné vzťahy medzi používateľmi. Cieľom zabezpečiť vysokú úroveň služieb sa staráme o štatistiky odpovedí na správy. Preto môžete od nás dostávať upozornenia, ak Váš panel obsahuje správy bez odpovede.

Prečo to robíme?

  • Aby sme Vás upozornili na neprečítané správy - niekedy sa stáva, že správy sa dostanú do záložky spam, sú prehliadané a Vy si to ani nevšimnete. Zabezpečujeme, aby Vám neunikla žiadna správa.
  • Aby sme Vás upozornili na dobré obchodné praktiky - veľa ľudí nevie, že nereagovanie na správy môže mať negatívny vplyv na ich podnikanie. Snažíme sa vysvetliť, prečo je odpoveď na správy taká dôležitá.
  • Aby ste zvýšili svoj predaj - ak dnes neodpovedáte, používateľ nemusí mať o Vašu ponuku záujem o týždeň. Aby ste maximalizovali predaj, musíte odpovedať všetkým.

Prečo je to dôležité?
Predstavte si, že prevádzkujete obchod. Vstúpi doňho klient a položí otázku. V koľkých prípadoch ste sa stretli so situáciou, keď predajca predstiera, že nevidí zákazníka? S takouto situáciou sme sa nestretli, tak prečo by to malo byť v internetovom obchode inak?Ako sme už uviedli, ak zákazník dnes nedostane odpoveď, nabudúce môže nenapísať vôbec. Preto je lepšie odpísať, že ma to nezaujíma, Nie, ďakujem, atď., ako napísať nič. Táto krátka informácia bude trvať niekoľko sekúnd, ale neodradí zákazníka, pretože mu nikto neodpovedal.

Môžeme požadovať odpoveď?
Nemôžeme, pretože naším cieľom je informovať používateľov a zvýšiť pomer odozvy. Nemôžeme Vás prinútiť odpovedať, ale vždy Vás budeme kontaktovať kvôli správam bez odpovede. Ak od Vás nedostaneme odpoveď, budeme Vás kontaktovať opätovne. Ak od Vás nedostaneme odpoveď do dvoch týždňov, vyhradzujeme si právo deaktivovať možnosť predajcu na Vašom účte.

Hrozby na webe sú čoraz bežnejšie a podvody typu phishing sú čoraz chytrejšie. Bezpečnosť online však môžete výrazne zvýšiť zapamätaním si niekoľkých základných pravidiel:
  • Merkandi Vás nikdy nepožiada o heslo Vášho používateľského účtu ani o iné heslo pre e-mail alebo iné služby;
  • Vždy sa uistite, že sa prihlasujete do domény merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) a či je prihlasovacia stránka zabezpečená certifikátom;
  • Vždy skontrolujte, či bola správa, ktorú ste dostali, odoslaná zo správnej domény merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr, atď.). Nikdy neposielame správy z iných adries;
  • V prípade pochybností o pravosti prijatej správy sa okamžite obráťte na našu zákaznícku podporu. Ak je to možné, pošlite nám správu na overenie na [email protected].
  • Ak ste sa stali obeťou phishingu, okamžite to nahláste nášmu tímu.

Čo je to phishing a ako to funguje?
Phishing je pokus o ukradnutie údajov, pri ktorom zločinec sa vydáva za spoločnosť alebo inú osobu. V takýchto situáciách odosielané správy obvykle obsahujú informácie o blokovaní účtu, deaktivácii niektorých funkcií, nezaplatení objednávky atď. a odkaz na vykonanie danej akcie. Tento odkaz zvyčajne vedie na stránku, ktorá je identická s originálom, ale v skutočnosti je to iba jej kópia na úplne inej adrese. Táto stránka zvyčajne vyžaduje, aby sme sa prihlásili, a týmto spôsobom ukradnú naše údaje. Príklad takejto stránky je uvedený nižšie:

Ako tomu zabrániť?

Skontrolujte doménu. Ak sa doména líši od domén merkandi (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, atď.), Neprihlásujte sa!
Skontrolujte, či internetové pripojenie je šifrované - na ľavej strane adresy by mal byť zámok s platným certifikátom. Ak Vás prehliadač informuje, že strana nie je zabezpečená - neprihlásujte sa!

Na falošnej webovej stránke som uviedol prihlasovacie údaje, čo mám robiť?
Ihneď informujte o tom naše zákaznícke centrum, ktoré Vám poradí ako postupovať ďalej. Zároveň Vám odporúčame vykonať nasledujúce kroky:

  • Zmeňte heslo na svojom účte Merkandi.
  • V prípade, že ste aj na iných portáloch alebo webových stránkach použili rovnaké heslo, odporúčame Vám ho zmeniť.
  • Odhláste sa z iných relácií na iných zariadeniach.

S cieľom zabezpečiť čo najširší možný dosah a počet potenciálnych zákazníkov sú všetky ponuky zverejnené na Merkandi automaticky preložené. Princíp fungovania je jednoduchý - pri zverejnení ponuky predajca vyplní jazyk, v ktorom je schopný urobiť, zatiaľ čo pre všetky ostatné jazyky sú preklady vyhotovené automaticky do 24 hodín.

 

Deaktivácia automatických prekladov

Túto funkcionalitu sme zaviedli z dôvodu početných požiadaviek a otázok používateľov. Preto, ak ste predajcom v spoločnosti Merkandi, a z akýchkoľvek dôvodov nechcete, aby sa vaše ponuky automaticky zverejňovali v iných jazykoch, kontaktujte naše oddelenie zákazníckych služieb a deaktivujte možnosť automatického prekladu. Ak sa však týka iba jednej ponuky, musíte iba zvoliť editačné pole v zozname ponúk a odstrániť názov, popis a značky z jazyka, ktorý chcete zrušiť. Po uložení zmien bude automatický preklad vymazaný.

 

Výhody automatického prekladu ponúk

Postupom času sa obchodovanie stáva ľahším. Obchod s ostatnými krajinami, najmä v rámci Európskej únie, sa stal veľmi jednoduchým. Preto sme vytvorili funkcionalitu automatického prekladu ponúk, aby sme sa mohli stretnúť s kupujúcimi, ktorí hľadajú tovar bez ohľadu na svoju krajinu pôvodu, a chceme podporiť predajcov, ktorí hľadajú nové trhy. Ponuky sa prekladajú pomocou nástrojov ako Google Translate, Yandex a DeepL, aby sa zaistila najlepšia kvalita a výsledky.

Potřebujete pomoct?

Prihláste sa na odber BEZPLATNÉHO bulletinu – zostaňte v obraze!

Nenechajte si ujsť denné informácie o nových produktoch a novinkách na Merkandi. Ak chcete začať, získajte pri registrácii zľavový kód.