APRIL SAVINGS
-40%
REGISTRÁCIA a OBNOVA na 1 rok
akcie nie je možné kombinovať

Nejlepší stockové nabídky akcií ze 150 zemí

Viac ako 100 000 spokojných používateľov

Nabídky levnější až 90% výchozí ceny

Přímý kontakt na prodejce a velkoobchody

Systém komentárov na Merkandi

Komentáre k platforme vystavujú kupujúci pre predajcov. V závislosti od ich typu a počtu môžu pomôcť získať dôveru vo Vašu firmu a zvýšiť predaj alebo odradiť Vašich potenciálnych zákazníkov. Ako funguje systém hodnotení Merkandi? Nižšie nájdete praktické tipy.

Ako fungujú komentáre v Merkandi?
Každý kupujúci má právo vydať jeden komentár k jednej transakcii uskutočnenej do 2 mesiacov odo dňa vystavenia faktúry. Komentár môže byť jedným z troch typov - pozitívny, neutrálny alebo negatívny. V prípade prvých dvoch je uverejnenie okamžité a veľkoobchodník dostane oznámenie o novej pripomienke uverejnenej v jeho profile. V prípade negatívneho je zasielaný do našemu tímu. Ak je správne sformulovaný a potvrdený, že sa týka transakcie, presunieme ho do rady očakávajúcich na zverejnenie. Od tohto momentu každý veľkoobchodník dostane 7 dní na objasnenie záležitosti s kupujúcim. Ak v tom čase kupujúci bude ho chcieť odstrániť, odstránime ho a informujeme o tom obe strany. V opačnom prípade sa uverejní po 7 dňoch a veľkoobchodník dostane oznámenie.

Druhým prvkom systému komentárov je hodnotenie predajcu v 4 kategóriách:

  • súlad položky s popisom,
  • kontakt s predávajúcim,
  • dodacia lehota,
  • prepravné náklady.

Každá z týchto kategórií môže byť hodnotená od 1 do 5 hviezdičiek. Následne priemer všetkých komentárov sa spriemeruje a zobrazí v profile predávajúceho.

Či môžem odstrániť zo svojho profilu negatívny komentár?
Akýkoľvek komentár môže byť odstránený, ak kupujúci nahlási, že spor bol vyriešený a veľkoobchodník dosiahol riešenie. V odôvodnených prípadoch odstránime komentáre, keď sa ukáže, že k transakcii nedošlo. V iných prípadoch sa nezúčastňujeme riešenia sporov týkajúcich sa komentárov. Každý kupujúci má možnosť zanechať negatívny komentár a veľkoobchodník, okrem uvedených výnimiek, nemá právo ho odstrániť.

Starostlivosť o reputáciu a vyhýbanie sa negatívnym komentárom
Negatívne komentáre nepochybne negatívne ovplyvňujú predaj a dôveru zákazníkov. Doporučujeme preto každému veľkoobchodníkovi získavať pozitívne komentáre od prvého dňa. Existuje niekoľko dôvodov prečo je táto rada dôležitá:

  • pozitívne komentáre zvyšujú dôveryhodnosť predajcu
  • ak dostanete negatívne komentáre, pozitívne komentáre znižujú jeho silu a umožňujú Vám udržať si dobrú povesť na vysokej úrovni
  • veľké množstvo pozitívnych komentárov generuje väčší predaj.

Ako povzbudiť kupujúcich, aby zanechali komentár?
Nikoho netreba povzbudzovať, aby zverejňoval negatívne komentáre, ale v prípade pozitívnych skúseností nie sú už tak kupujúci ochotní zdieľať svoje názory. Preto odporúčame niekoľko spôsobov získania pozitívnych recenzií, ktoré naši veľkoobchodníci poznajú a kontrolujú:

  • zľava prí ďalšej objednávke / objednávkach
  • darček pridaný do objednávky za zverejnenie komentára
  • ponuka kvalitnejšieho tovaru ako náhrada za už vystavený negatívny komentár

Čo robiť, keď kupujúci uverejnil nepoctivý komentár?
Ak je komentár z nejakého dôvodu nespravodlivý a nepravdivý, každý predajca má možnosť na neho odpovedať. V takom prípade, sa odpoveď objaví pod komentárom na profile, ktorá potenciálnym kupujúcim umožní oboznámiť sa s názorom obidvoch strán na transakciu a poskytne príležitosť brániť sa proti nepoctivým kupujúcim.
Je potrebné spomenúť ešte jednu dôležitú vec. Merkandi je platforma, ktorá funguje v mnohých rôznych krajinách a v mnohých jazykoch. Ak dostanete komentár, bez ohľadu na jazyk jeho uverejnenia, naši odborníci ho preložia do všetkých dostupných jazykov. Týmto spôsobom veľkoobchod získa pozitívnu spätnú väzbu v jednej verzii a dostane pozitívne hodnotenia v každej dostupnej verzii. Rovnaká situácia sa samozrejme vzťahuje aj na negatívne a neutrálne komentáre.
Odporúčame všetkým, aby používali systém komentárov na odmeňovanie veľkoobchodníkov za profesionálne uskutočňované transakcie a na upozorňovanie ostatných na nečestných dodávateľov. Komentáre aj hodnotenia predaja v prípade názoru zákazníka vždy prinášajú pozitívne výsledky pre obidve strany transakcie.

Bol som podvedený, môžem urobiť niečo iné ako podať negatívny komentár?
Vďaka tomu, že overujeme našich predajcov, kontrolujeme pravosť tovaru a umožňujeme používateľom uverejňovať komentáre, výrazne zvyšujeme bezpečnosť transakcií na našej platforme. Existujú však situácie, keď predajcovia nedodržiavajú zmluvné podmienky z rôznych dôvodov. V tomto prípade prvým krokom, ktorý by mal kupujúci podniknúť, je zverejnenie negatívneho komentára v profile predávajúceho - zvyčajne to postačuje na úspešné dokončenie transakcie.

Ak komentár neprináša očakávaný výsledok, kupujúci by mal záležitosť nahlásiť na miestnej policajnej stanici. Je potrebné mať k dispozícii súbor dokumentov potvrdzujúcich všetky fázy transakcie. Viac informácií na túto tému nájdete v našej príručke týkajúcej sa osvedčených postupov pri vykonávaní transakcií.

Vzhľadom na to, že sa nezúčastňujeme transakcií medzi používateľmi, všetky kroky z našej strany s cieľom pomôcť pri riešení sporu, môžu nastúpiť až po prijatí potvrdenia o podaní oznámenia na polícii, ktoré by sa malo vyžadovať pri poskytovaní dôkazov.

Potřebujete pomoct?

NEWSLETTER zdarma

Každý den informace o nových výrobcích a novinkách v servise Merkandi.